اگر شما هم احیانا ( خدای نکرده! ) رشته نرم افزار خونده باشید و مثل من بیکار و علاف باشید شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که بعد از فارغ التحصیل شدن کجا باید کار کرد و اصلا چطور باید کسب درآمد کرد البته این سوالی نیست که طرف دوران دانشجوییش تو ذهنش از خودش بپرسه بلکه باید موقع ورود به دانشگاه از خودش بپرسه، که البته احتمالا هم به امید درآمد خوب از برنامه نویسی به این رشته گرایش پیدا کرده!


از حرف تا عمل

آقا ما از همون اوایل ورود به دانشگاه تا همون اواخر مشغول یادگیری بودیم، اینو بخون اونو بخون اینو بذار کنار اونو یاد بگیر. خیلی چیزها رو پشت سر گذاشتم و افراد مثل من هم کم نیستم، شاید شمایی که داری مطلب رو می خونی هم یکی باشی مثل خود بنده. همه این تلاش ها هم به این امید بوده که طرف یروزی بتونه این توانایی ها و علوم که یاد می گیره رو بکار ببره ولی کو؟ اصلا کجا نیاز دارند یه برنامه نویس اون هم از نوع تازه کارش رو؟ البته نمی شه اونقدرها هم خرده گرفت که برنامه نویس تازه کار لازم نداره کسی. ولی حقیقتا قسمت دوم قضیه و اینکه دستمزد یک طراح سایت و یک برنامه نویس بسیار پایین هست در شرکت ها آدم رو می سوزونه.



برای طراحی سایت جایی کار پیدا می شه؟

درآمد بسیار پایین کار طراحی وب سایت

شدن که بله پیدا می شه. ولی با چه درآمدی؟ کجای ایران؟ اولا بگم جز تو شهرهای خیلی بزرگ مثل تهران، اصفهان و یسری شهر دیگه کاری پیدا نمی شه برای یه طراح سایت یا برنامه نویس که بتونه با در آمدش خرج زندگی بده. حالا به فرض که در شهری مثل تهران کار باشه و کاری با درآمد ماهی دو تومن باشه، اخه مگه همه ایران تو تهرانه؟؟؟ یکی بالا یکی پایین یکی شرق یکی غرب، ملت واسه کار باید هزار کیلومتر گز کنن تا تهران اونم واسه یه کار بخور نمیر و گاهی هم بخور بمیر. واقعا در این مورد هیچ نظری ندارم!



راه دیگه ای هم هست برای پیدا کردن کار طراحی سایت؟

آره عزیزم می تونی چهار پنج سال کتابای برنامه نویسی رو زیر و رو کنی، همرو بخوری، بعدش موقع سربازی بری سربازی و توی اون دو سال اااااانقدرررر فرصت هست که هر چی یادگرفتی و هر مهارتی کسب کردی فراموش کنی به صورت کامل، بعد از سربازی هم برگردی و نمونه یک انسان بیکار بشی تو جامعه! این کجاش بده؟ اصن یکی به من بگه چرا بده؟ اقا کسی حق نداره حرف بزنه هااااا همش منصفانس.

ادامه دارد...